Хмарні технології


Сьогодні комп'ютер став незамінним помічником і у роботі освітян. Ми створюємо тисячі документів, роздруковуємо їх, шлемо електронними листами колегам, стикаючись при цьому з низкою проблем…
  • накопичення великої кількості інформації – потреба у структуризації даних, швидкому пошуку потрібних документів та ін.
  • своєчасність доступу до інформації усіх учасників навчально-виховного процесу
  • організація спільної роботи над проектами з іншими учасниками навчально-виховного процесу
  • синхронізація даних, що обробляються
  • екологічність та багато ін.
Гадаю з цими "приємностями" зустрічається більшість освітян. Наявність проблеми – це точка старту до її вирішення. Для нашого колективу панацеєю у вирішенні цих проблем стали "хмарні" технології та сервіси.
Без перебільшення можна стверджувати, що це саме ті технології, про можливості яких сучасна освічена людина вже має уявлення, покликані розвантажити нас, освітян, від паперової рутини та безкінечних нарад з окремих управлінських питань.
Отже, в першу чергу варто з'ясувати що ж таке "хмарна" технологія?
Хмарна технологія — це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервісу.
Всі дані ви розміщуєте на віддаленому сервері і Інтернет, і надалі з будь-якого комп’ютера, який має підключення до Інтернет,можете опрацьовувати свої дані використовуючи потужності віддаленого сервера, достатньо мати підключення до Інтернет та будь-який браузер, встановлений на комп'ютері.
Що також є зручним, що більшість хмарних сервісів мають свої мобільні застосунки для більш зручної роботи з ними на планшетах та смартфонах як під iOS так і під Android, що дозволяє фактично мати постійний зв'язок з усіма вашими даними будь-де і будь-коли.
У "хмарі" підтримуються три основних види діяльності, що зумовлює певні напрямки їх використання:
  • Комунікація — це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами.
  • Колаборація — процес спільної діяльності, наприклад в інтелектуальній сфері, двох і більше осіб або організацій для досягнення спільних цілей, при якому відбувається обмін знаннями, навчання і досягнення згоди.
  • Кооперація ― співробітництво, взаємозв'язок людей у процесах їх діяльності.
Власне тепер, про практичний аспект.. Що і як використовуємо ми?
Крок 1. Організація файлового сховища. Таких сервісів досить велика кількість.
Так склалося історично, що з 2014 року ми почали використовувати сервіс Гугл Диск для організації даних шкільної документації. Суттєвою відмінністю Гугл Диску є можливість одразу редагувати документи без їх завантаження на комп’ютер.
Крок 2. Надання спільного доступу до редагування чи перегляду документів.
Саме Гугл-диск дозволяє педагогу працювати будь-де і будь-коли. Крок 3. Мабуть найбільшим головним болем користувача є синхронізація своїх даних між різними ПК. Власне, наше знайомство з «хмарними» сервісами почалося в той прекрасний момент, коли ми втомилася по декілька разів на день копіювати на «флешку» власні документи вдома або на роботі та «переносити» їх на робочий/домашній комп’ютер і знов виконувати зворотні дії. І, як «ліниві люди» почали шукати вихід з ситуації.
Більшість хмарних файлових сховищ має свої локальні клієнти – програми які встановлюють на комп’ютер, планшет, смартфон для більш зручної роботи.

І якщо можливості інтернет-ресурсів ми вже використовуємо, то стає питання про створення ефективної системи та її застосування у навчально-виховному процесі та в процесі управління навчальним закладом на рівні школа- управління освіти-департамент.
На перший погляд створити таку чітку та струнку систему дуже важко.
Але це дасть можливість: підвищувати професійний рівень керівників навчальних закладів, педагогів в галузі застосування сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спростить вересневі( та взагалі ) звіти ( вони втратять свою актуальність), якщо, наприклад:
1. Створити на сайті управління освіти репозитарій з метою відкритого доступу до банку результатів інноваційної діяльності та налагодження зворотного зв’язку між освітянами міста з питань управління навчальними закладами та методичного супроводу навчально-виховного процесу:
  • дистанційні курси,
  • відео презентації педагогів-новаторів,
  • презентації інноваційних рішень для освіти,
  • відео лекції з актуальних проблем інформатизації освіти, досвіду використання ІКТ в навчально-виховному процесі та адміністрування,
  • он-лайн виставки-презентації, дискусії,
  • конкурси,
  • освітні квести,
2. Створити хмарний журнал з метою створення єдиного реєстру методичних наробок освітян міста, які знаходяться в мережі Інтернет;
3. Створити базу учнів району;
4. Створити базу педагогів району.
Наш навчальний заклад – пересічна школа, у нас немає 100% сучасних супер-вчителів. Все на початку було: недовіра, іронія та спротив. Але завдяки командній наполегливості та глибокій вірі в кінцевий результат нам вдалося подолати шлях від «я не буду, не вмію, не хочу цього робити» до «це ж так просто!»
Тепер ми почуваємо себе підкорювачами стихій. Гірську річку не можна зупинити, але можна отримати насолоду від рафтингу (сплавлятися річкою).
Тому ми звертаємось до всіх освітян: «Єднаймося в хмарах!» Це спростить наше життя: Алфавітна книга он-лайн, База педагогічного колективу та технічного персоналу дозволяють звіт ЗНЗ, щорічний звіт про педагогічний склад, планування атестації робити не по кілька днів, а за 15-20 хвилин.
Сподіваюся, що ви також закохаєтеся у хмарні сервіси так як і я.
Що для цього потрібно? Комп'ютер, Інтернет, і насамперед, БАЖАННЯ!